Informació | Telefèric de Montjuïc

Informació

Hola Barcelona, your travel solution

El Telefèric de Montjuïc està gestionat per l'empresa Projectes i Serveis de Mobilitat que, a més, presta serveis d’assessorament tècnic en l’àmbit de la mobilitat. PSM forma part del grup Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), el principal gestor de transport públic de la ciutat de Barcelona.

El Telefèric de Montjuïc va obrir les seves portes el 16 de maig de 2007. Des de la seva inauguració, les espaioses cabines vidriades salven els 84,5 metres de desnivell entre les estacions de Parc de Montjuïc i Castell, passant pel Mirador, en un trajecte d'uns 750 metres.

Característiques tècniques

  • Longitud: 752 metres
  • Desnivell: 84,55 metres
  • Nombre de suports: 12
  • Nombre de cabines: 55
  • Capacitat de les cabines: 8 persones
  • Capacitat del sistema: 2.000 pax/hora
  • Velocitat: 2,5-5 metres/segon

Un Telefèric integrat amb l’entorn de la muntanya

Estacions i cabines

  • L’arquitectura de les tres estacions del Telefèric de Montjuïc està perfectament integrada dins de l’entorn protegit de la muntanya.
  • Les cabines són vidrades fins el terra per gaudir de les fantàstiques vistes de la ciutat i els seus entorns de l’àrea metropolitana.
  • Tota la instal·lació es troba adaptada per l’accés de persones amb mobilitat reduïda. L’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de Barcelona i la Federació ECOM, que agrupa més de 150 col·lectius de discapacitats, van col·laborar en la definició de les característiques d’accessibilitat.

Instal·lacions totalment adaptades

Accessibilitat

  • Al desembre de 2008 les instal·lacions del Telefèric de Montjuïc van obtenir la Certificació d’Accessibilitat Universal (norma UNE 170.001) de l’empresa certificadora LGAI – Applus, tant pel que fa a l’accessibilitat de l’entorn (aspectes arquitectònics) com al sistema de gestió de l’accessibilitat (gestió interna).
  • Permet una total autonomia a persones amb mobilitat reduïda a través de rampes, passos i un ajust acurat de la separació entre andana i cabines per a les cadires de rodes; a persones invidents o amb dèficit visual amb la mida dels rètols, els encaminaments i els navegadors tàctils a les màquines de venda de tiquets; a persones sordes amb la disposició d’informació escrita. El personal està format i sensibilitzat davant les necessitats específiques dels col·lectius de discapacitats i tant els protocols d’atenció al públic, com els de manteniment de les instal·lacions, garanteixen les condicions d’accessibilitat.